"De Toppers"

3 juni 2017 - Pfunds, Oostenrijk

Vandaag hebben we de zwaarste etappe uit onze Cycloverona tour gefietst. De klim begon meteen: 20 km omhoog met 30 haarspeldbochten. Met meer dan 1000 hoogtemeters naar de top. Onze jonge god "der Peter" zat als eerste aan de koffie met apfelstrudel. Michiel moest nog een extra blokje doen, omdat hij zijn waterflessen was vergeten, ondanks deze vertraging finishte hij als tweede. Luvic en Pieter, de twee opa's, bereikten op karakter de top. Bij het bordje van Bielerhöhe ( 2035 meter) werd de prestatie voor eeuwig vastgelegd. Onze lieftallige echtgenotes begeleidden ons in twee volgauto's voor speciale mentale ondersteuning. Na de zware klim volgde een super afdaling van 42 km naar Landeck. Met topsnelheden van 62 km per uur. Helaas volgde er nog enkele venijnige klimmetjes richting eindstation Pfunds. Wij werden wederom ontvangen door onze dames aan een welgevulde picknicktafel met chips chocolade en  bier. Zodat wij konden recupereren van deze zware tocht. Technische details: 100 km en 1500 hoogtemeters. Reistijd inclusief pauzes ruim acht uur. Met een zeer voldaan gevoel gaan we slapen!

Groeten van "De Toppers"  : Peter, Michiel, Pieter en Luvic

1. Ellen:
    Diep respect, heren!
    Wat een topprestatie!
  2. Sjoerd:
    3 juni 2017
    Super gedaan mannen echt een prestatie!
  3. Noud:
    3 juni 2017
    Hee, klipgeiten, Pieter en Luvic. Sprookjesbaan wordt lopen ipv buggy. Met z'on conditie lopen jullie alle hellingen met 2 vingers in de neus naar boven. Groet Noud en succes met het vervolg van jullie reis.
  4. Hein van der Bruggen:
    4 juni 2017
    Heel knap, heren. En het gaat maar door....
  5. Jan en Jos:
    4 juni 2017
    nog even volhouden, succes nog
  6. Frans en Nelly:
    4 juni 2017
    Diepe, Diepe buiging voor jullie helden! Geweldig!
  7. Nelleke en Thijs:
    Geweldige prestaties mannen!!
  8. Jiska en Arie:
    Toppertjes! Zet er even onder wie het heeft geschreven. Kusjess
  9. Loeffen België:
    4 juni 2017
    Ook namens de familie in Knokke: geweldige prestatie! Petje af en wat een prachtige omgeving. Dat geeft natuurlijk wel moraal.
    Jeroen
  10. Peter en Han Otten:
    4 juni 2017
    Gewoon doorgaan, ook in de regen, natuurlijk ook in de regen, want na regen komt zonneschijn ... wat hebben jullie het toch getroffen met die dames.... 't s toch anders niet te doen zo'n fietstochtje ? Succes voor jullie achten !