Zesde etappe - Tübingen - Sigmaringendorf

30 mei 2017 - Sigmaringen, Duitsland

Vol goede moed vertrokken we voor de rit met de eerste serieuze klim: die Schwäbische alb. Luvic met een nieuwe helm en grote drinkbus, Pieter met nieuwe handschoenen​ en Peter met een nieuwe navigatiehouder. Gelukkig was het na de nachtelijke regenbui flink afgekoeld.
In Tübingen was het even zoeken naar de juiste route, maar naar enige aarzelingen gingen we richting Mössingen.
Het eerste stuk vals plat, maar het werd allengs steiler. Toen Luvic eenmaal zijn ritme gevonden had, fietste hij zonder te stoppen in één keer omhoog; gemiddeld 10 km per uur op het steilere stuk ( 8%).
Als eerste kwam hij boven! De teleurstelling van gisteren was meteen weggepoetst
Daarna ging het geleidelijk naar beneden, deels over de hoofdweg, deels door weilanden en bossen.
Eerder dan gepland en ook voor de eerste keer voor de dames, kwamen we redelijk fris en zeer voldaan bij het hotel aan. Wat vooraf een lastige tocht leek, viel achteraf enorm mee.
Totale afstand 77 km en 500 hoogte meters.

De dames hebben gewinkeld en een prachtig kasteel bezocht. Toen zij aankwamen stonden de mannen ze op te wachten. Goed gedaan dames, mooie prestatie.
Morgen weer een korte rit, daarna de rustdag.
Auteur Michiel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anke:
    Fijn Luvic dat je er weer bij bent ,ga zo door mannen ‍♀️‍♀️
  2. Ariennea:
    30 mei 2017
    Netjes papa heuveltjes rijden is je ding!!! haha jullie zijn echt goed bezig met zijn allen!
  3. Michelle:
    30 mei 2017
    Wat een mooi verhaal!!! Super gedaan mannen en de vrouwen natuurlijk ook
    We wensen jullie een fijne en ontspannen avond toe! Veel liefs
  4. Jeroen:
    30 mei 2017
    Prima Pieter, gaat vlotjes. De volgende berg is voor jou!
  5. Frans en Nelly:
    30 mei 2017
    Fijn om te lezen dat het goed gaat. Succes morgen en geniet overmorgen maar eens goed van jullie rustdag.
  6. Sjoerd:
    30 mei 2017
    Goed bezig mannen, fijn dat het nu wat minder warm was. Lekker genieten van jullie rust dag.
  7. Karel en Inge:
    Luvic, geweldige prestatie.
    Het werkt aanstekelijk...wij deden net een rondje Croy
    Morgen weer een mooie dag gewenst voor allen.
  8. Hein:
    30 mei 2017
    Het is een enerverende reis lees ik in jullie verslagen. Veel respect, zeker met die warmte, voor jullie prestatie. Kun je tussen de vele zweetdruppels door ook nog iets van de omgeving zien behalve luchtspiegelingen van grote potten bier? Pieter die ritjes naar tante Riet in het kielzog van je broers beginnen nu zeker hun vruchten af te werpen.... Geniet er van en dat geldt vanzelfsprekend ook voor de dames.
  9. Hein van der Bruggen:
    30 mei 2017
    Goed gedaan. Met de rustdag in zicht zal de moraal goed zijn. Succes weer
  10. Sander:
    31 mei 2017
    Het materiaal slijt snel onder die extreme omstandigheden die het te verduren krijgt - trappen jullie zo hard?! Het ziet er allemaal goed uit op de foto's en mooi dat Luvic sterk terugkomt door een bergetappe te pakken. Goede reis weer morgen!