Na regen komt zonneschijn

4 juni 2017 - Malles Venosta, Italië

Na de zware tocht van gisteren hadden we vandaag een korte rit op het programma staan. Echter na 9 ritten met nagenoeg alleen maar zon, regende het deze ochtend. Gekleed met de nodige voorzorgsmaatregelen vertrokken we meteen bergop richting onze volgende col, de Reschenpas, eerst gelijkelijk omhoog met daarna het zwaarste gedeelte naar de  Norbersthöhe, een klim van circa 5 km met weer meerdere haarspeldbochten. Iedereen volbracht dit ondanks de regen voortreffelijk.Vervolgens een korte afdaling naar Nauders, waar de dames ons bij de koffie kwamen vergezellen en ons konden voorzien van droge kleren. De verdere klim naar de Reschenpas was niet heel zwaar meer, mede ook omdat het droog werd. Daarna afgedaald, langs de Reschensee met het beroemde verzonken kerkje, naar Mallens Venosta. We waren al vroeg op onze bestemming en daarom zijn we met zijn allen nog naar het mooie ommuurde stadje Glurns geweest, waar we heerlijk hebben gegeten. Morgen gaan we langs de Adige afdalen verder Italië in.

Groetjes Peter

PS. Nog bijna een kip geslacht onderweg, deze kon ik nog net op tijd ontwijken.

1. Madelon:
    4 juni 2017
    Haha bijna met je avondeten in het hotel aangekomen! Gelukkig toch nog ontweken. Goed bezig allemaal!! X
  2. Melvin&Vincent:
    4 juni 2017
    Hopelijk blijft het verder droog, jullie zijn er bijna succes met de laatste loodjes en groetjes van mij en Vincent!
  3. Karel en Inge:
    4 juni 2017
    Regen, 15 graden koeler dan de eerste dagen, en weer goed aangekomen. Mooi verhaal, enne...die veren op de hoed van Suzanne. Is die kip echt ontweken?
  4. Erik en Jeanne:
    4 juni 2017
    Wat een fantastische prestatie weer vandaag! Wij genieten van jullie reisverhalen en mooie foto's!
    Groetjes Erik en Jeanne
  5. Joost Verspaget:
    5 juni 2017
    Nu nog de laatste loodjes. De bergen zijn voorbij. Een knappe prestatie!
    Wij houden het hier in Stiphout wel in de gaten.
    Groetjes Joost en Corry
  6. Peter en Han Otten:
    5 juni 2017
    Ondanks de regen schitterende plaatjes. Knappe prestatie. Ik hoop dat jullie ook nog wat kunnen genieten van het landschap dat je voorbij fietst.
    groet van Han en Peter.
  7. Corrie Meijer:
    5 juni 2017
    Wat doen jullie het toch goed. Ik geniet iedere dag van het bericht en de '
    foto's. Ik heb de kaart erbij gehaald en gezien hoever jullie al zijn.
    Veel succes met het laatste stuk.
    Groeten van Corrie Meijer.
  8. Joke van Dijk:
    5 juni 2017
    Goed bezig mannen. Het einde is in zich! Wat een leuke foto's iedere keer. En leuk om de dames ook af en toe te zien:) Wat geweldig van hun dat ze met jullie meereizen en zorgen voor droge kleding. Applausje voor hun! Zo te zien hebben zij het ook prima naar hun zin. Nog veel plezier met zijn allen en zet hem op! Groetjes Joke