Zinderend warme fietstocht van Bretten naar Tübingen

29 mei 2017 - Tübingen, Duitsland

Etappe 5

Vandaag de fietstocht van het mooie oude Bretten naar de universiteitsstad Tübingen gefietst. In de ochtend vroeg vertrokken, Michiel en Peter moesten nog uit het andere hotel komen. Vanaf het begin al een paar zwaardere hellingen naar Pforzheim en het was meteen al erg warm. Wederom een prachtige omgeving door diverse landbouwvelden met daartussen heel veel rode klaprozen en ook door diverse bossen. Helaas werd Luvic bevangen door de warmte, waardoor het niet verstandig voor hem was om door te fietsen. De dames hulptroepen waren gelukkig snel ter plaatse om hem op te pikken, waarna we met zijn drieën de tocht hebben voortgezet, door mooie oude plaatsjes en weer heel veel bossen. Onderweg nog een heerlijk apfelstrudel gegeten en tot nu toe het hoogste punt van onze tocht bereikt, ruim boven de 500 meter hoogte boven zeeniveau. Daarna een heerlijke afdaling naar Tübingen, waar we op een terras een paar heerlijke koude weizenbieren hebben gedronken, die hadden we vandaag verdiend. Vanavond lekker gegeten in een studentencosy restaurant. Wederom een topdag en morgen op weg naar de Swabische alp.

Groetjes van Peter

1. Melvin:
    29 mei 2017
    Hopelijk is Luvic weer een beetje opgeknapt! Succes verder! En doe rustig aan met dit warme weer!
  2. Susanne:
    29 mei 2017
    Ik doe het jullie niet na! Jeetje wat knap! De verhalen klinken goed, leuk om de tocht te kunnen volgen. Succes! Liefs, Susanne
  3. Peter en Han Otten:
    29 mei 2017
    Sterkte voor Luvic ! Rustig aan maar ! Succes met het verdere verloop van de toer voor jullie allemaal !
  4. Hein van der Bruggen:
    29 mei 2017
    Sterkte Luvic, hopelijk zijn de warmste dagen voorbij
  5. Karel en Inge:
    Hi dapperen,
    Tsja... mij was een tochtje naar de lokale groenteboer per fiets al te veel vandaag.
    De après-cyclo klinkt heel goed. Veel sterkte en plezier voor morgen.
  6. Frans en Nelly:
    30 mei 2017
    Sterkte allemaal en veel succes morgen. Wordt ook vast weer een pittig dagje.
  7. Jeroen:
    30 mei 2017
    Goed werk, mannen, ik ben jaloers op jullie (denk ik...)
  8. Corrie Meijer:
    30 mei 2017
    O wat een mooie tocht. Ik ben trots op jullie. Veel sterkte de volgende dagen.
  9. Peter (van de sjoelclub):
    Goed bezig heren!!
    Vooral het tijdig aanvullen van het geleden vochtverlies is hééééél belangrijk!