tropenrooster

28 mei 2017 - Bretten, Duitsland

We zijn extra vroeg vertrokken omdat het vandaag weer een paar graadjes warmer wordt dan gisteren. In de ochtend is het nog fris, het tempo zit er goed in. We rijden van het pittoreske Güntersblum naar het Middeleeuwse Bretten ( 129 km). Om half twaalf na 75 km tijd voor een lunch. Zuppa Pavese en voor Peter, aan een apart tafeltje, bruschetta. De laatste kilometers waren slopend. De temperatuur liep op tot 36 graden in de brandende zon. Gelukkig stond het water en bier weer koud. En voor ondergetekende een natte handdoek om de hitte eruit te halen. Morgen gaan we echt klimmen, dus op tijd met de beentjes omhoog en proberen te slapen met deze hitte. We hebben er 500 km op zitten in vier dagen, niet slecht toch?

Met wielergroet, Luvic

PS1: Tom Dumolin van harte proficiat, wij gaan ook voor de roze trui

PS2: Ook de meisjes vermaken zich prima, zij wassen de fietspakjes en leuren met koffers en betalen de hotelrekening..... kortom true love

1. Peter en Han Otten:
    28 mei 2017
    Jongens en meisjes, ongelooflijk ! Ga zo door !
    Leuke en zonnige foto's !
  2. Hans Droppert:
    28 mei 2017
    Succes met het klimmen morgen.
  3. André en José:
    28 mei 2017
    Deze enorme afstand 500 km verreden onder deze extreem warme omstandigheden, is geen senicure. Petje af mannen. Maar het beloofde land komt steeds dichterbij. La Bella Italia.
  4. Hein van der Bruggen:
    28 mei 2017
    Knappe prestatie met deze warmte
  5. Michelle:
    28 mei 2017
    Super gedaan!! Weer een enorme prestatie van het oranje team!!
  6. Ariennea:
    28 mei 2017
    Ik ben zo trots op je papa!! Ga zo door!! Xx
  7. Jan:
    28 mei 2017
    Mooie prestatie mannen. Ga zo door. En... niet te snel die bergen op willen de komende dagen. Het is zo al warm genoeg. groeten Jan en Gerrie
  8. Suan Broekhuijsen:
    29 mei 2017
    Wat een prestatie en leuke verhalen. De gezelligheid spat eraf. Ik ben zelf een keer naar Friesland gefietst vanuit drunen op een gewone fiets en was al helemaal uitgeteld.
    Luvic pas op je derrière . Ik vergeet nooit onze schaatsmarathon. Jij gaat gewoon door...
    Het is ook een culturele reis als ik het zo lees. Ga zo door en geniet ervan. Groetjes Suan en Paul
  9. Frans en Nelly:
    29 mei 2017
    Knap mannen ! succes vandaag met deze warmte.
  10. Bruno en Sabine:
    29 mei 2017
    Wat een mooie verhalen, leuke foto's maar vooral wat een prestatie zeg! Ik krijg al zadelpijn als ik eraan denk ;)
    Heel veel succes met klimmen vandaag. En doe een beetje rustig aan met die hoge temperaturen. Lief dat de meisjes met jullie koffers leuren en koude drankjes aandragen, Suzan, Peter en de rest, geniet van deze bijzondere mooie reis!
  11. Joep en Henriette:
    29 mei 2017
    Kei knap van jullie hoor! In deze hitte zo'n prestatie leveren is grote klasse. Jullie zijn ondertussen al bijna op de helft. Trap met lust lekker verder en geniet tussendoor ook van deze mooie trip!
  12. Armand Bosch:
    29 mei 2017
    Wat een knappe prestatie nu al zeker met deze hitte.
    Heel veel succes met de klimmetjes
  13. Elwien:
    29 mei 2017
    ..heey, mannen, die verhalen klinken naar heel veel zweet, maar met de liefdevolle verzorging van de dames en het goede hout in de benen is Verona toch wel een prachtige stad ergens aan de horizon.....nou ja...Als ik op kijk zie ik het water van de Rhône, achter me weet ik de Ardeche ( dat staat op de kaart) .....Rien en ik meanderen terug naar Nuenen.... veel plezier allemaal...
  14. Dirk:
    29 mei 2017
    En weer een etappe erop, De er bergen ook weer bedwongen, petje af.